A friend allows you distance, but is never far away!

11 juli 2017 - Cozumel, Mexico

Hallo lieve vrienden en familie aan de andere kant van de oceaan. Het heeft even geduurd, maar hier weer een update vanuit Mexico.

De afgelopen weken is er veel gebeurd. En uiteraard allemaal positief en leuke dingen. Ik ga jullie in dit verhaal niet lastig vallen met het werk enzovoorts, dat gaat allemaal goed. Maar de tijd is eindelijk daar dat ik mijn leven aan anderen kan laten zien.

Vorige week is vrij last minute mijn broer aangekomen voor zijn zomervakantie hier. In Nederland zagen wij elkaar niet vaak en als we elkaar zagen was het vooral over hoe het ging met studie etcetera. Nu is hij hier voor zijn vakantie en kan ik hem mijn leven hier laten zien. Mijn nieuwe huisje, mijn omgeving, mijn leventje hier. Dat is bijzonder omdat het zo anders is dan in Nederland.

Afgelopen weekeind zijn we een road trip gaan maken. Het was zo gezellig en fijn. Het is bizar wat een omgeving met je kan doen en hoe dat een band tussen personen sterker kan maken. We hebben gepraat over dingen waar we normaal nooit over praten en hebben het gewoon echt fijn en gezellig. Ik kan niet beschrijven hoe speciaal het is om dat mee te maken. Het is namelijk niet vanzelfsprekend.

Dan mijn tweede bezoek komt vrijdag aan. Fleur komt 4 weken van de Mexicaanse zon genieten. Normaal gaan vrienden samen op vakantie en zien ze elkaar wekelijks/maandelijks in Nederland. Dat ligt hier toch even anders. Sinds ik hier ben, hebben we het plan dat Fleur langs zou komen. 4 maanden geleden is er een ticket geboekt. Maar het was altijd maar wachten en wachten. Mooi plan, leuk vooruitzicht, maar dat was het. Nu is het eindelijk zo ver. Vrijdag zien we elkaar weer na een half jaar.

Het is anders dan een gewone vakantie. Uiteraard gaan we zeker van de zon genieten en de omgeving verkennen, maar Fleur komt ook om te kijken naar mijn leventje hier. Hoe woon ik, wat is het ritme hier, mensen die je hebt leren kennen, echt het leventje hier.

Daarnaast is het gewoon super speciaal dat je ondanks de verre afstand met de huidige middelen elkaar kunt opzoeken. Het feit dat iemand het over heeft om deze zomer mij op te komen zoeken is super speciaal. Ik kan niet beschrijven wat voor gevoel dat geeft als je aan de andere kant van de wereld zit. Het is meemaken.

Het gaan echt 4 toffe weken worden. Er zullen herinneringen gemaakt worden voor het leven. Daarnaast is dit het teken dat vriendschap alles aan kan. Waar op de wereld je ook bent.

Daarna is het nog even wachten, maar in september komen ook mijn opa en oma Waltman weer naar Mexcio! Zoveel leuks in het verschiet. Opa en oma gaan natuurlijk jaarlijks naar Mexico, maar het feit dat ik hier nu ben in plaats van in Nederland, maakt het extra speciaal. Het zijn die kleine momentjes in het leven die je gelukkig maken.

Dit is even een kleine update van wat er de komende periode gaat gebeuren in mijn leventje hier. Daarnaast is het nu ook hoogseizoen dus lekker aan de bak met werken.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, laat je niet tegenhouden je dromen achterna te gaan. Je familie en vrienden zullen achter je staan. Met de middelen van tegenwoordig hoef je elkaar niet uit het oog te verliezen. De mensen die om je geven gunnen je jouw geluk en je ziet, met de juiste motivatie komen ze nog opzoeken ook.

Kortom, a friend allows you distance, but is never far away.

Succes komende weken met de vierdaagse, toernooien, en evenementen. Geniet van de zomer lieve allemaal.  Ik zal de komende weken genoeg mooie plaatsje met jullie delen!

Liefs uit Mexico!!

PS. Het feit dat er eindelijk weer Nederlandse lekkernij het eiland opkomt is echt een geluksmomentje hihi! #drop #stroopwafels

1. Annemarie:
    11 juli 2017
    Wat een mooie foto's. Wat bizar dat dat geen vakantie foto's zijn, maar jou leven. Geniet ze.
  2. Jolijn:
    11 juli 2017
    Wel raar dat die dikzak een trui aan heeft
    Klinkt echt super gaaf liefie❤️
    Xx je smurfiee
  3. Julia:
    11 juli 2017
    En niet vergeten dat ik volgend jaar na de eindexamens kom!!
    Hopen op eerder!
    Ziet er super leuk uit!!
    love you!!
    xx juultjeee
  4. Annette Mulder:
    14 juli 2017
    Hey Anne, bedankt weer voor je leuke update.
    Dankzij het digitale tijdperk, is het tegenwoordig mogelijk om "all over the world" dagelijks contact te hebben, maar er gaat natuurlijk niets boven het begroeten van je vrienden en familie "LIFE" aan de andere kant van de wereld. Dus, GENIET ERVAN !
    Groetjes, Annette