Life is a story, make yours the bestseller.

2 november 2017 - Cozumel, Mexico

Hallo lieve allemaal in het steeds kouder wordende Nederland,

Inmiddels zit ik nu 10 maanden op het eiland. En man man man, wat heb ik het nog steeds naar mijn zin. Ik geniet met volle teugen van elke minuut hier. Ja, ik ben oprecht intens gelukkig.

Even een korte update voordat ik vertel hoe het nu met mij gaat. Het werk is weer drukker aan het worden. Ik krijg elke week weer meer verantwoordelijkheden en het zaken doen gaat steeds gemakkelijker. Ik leer nog steeds en ontwikkel mezelf elke dag weer. Als ik terug kijk hoe ik hier in januari begon en hoe ik er nu voor sta… Ik had nooit gedacht dat ik dit allemaal zou kunnen bereiken.

Deze week was het Halloween en vandaag is het Día de los Muertos, oftewel, Day of the death. Kort uitgelegd worden op deze dag de geliefden die zijn heengegaan geëerd. Er wordt een altaar gemaakt en de favoriete drankjes, lievelingseten etc wordt daar neergezet en op deze dag komen ze even terug op aarde om dit te nuttigen. Mensen zijn verkleed in griezelige kostuums(vergelijkbaar met Halloween) en er wordt gevierd. Iets wat wij in Nederland niet kennen, hier is het een officiële feestdag. Prachtig om mee te maken. Uiteraard wordt dit gevierd met typische Mexicaanse gerechten en drankjes. Het is echt een groots spektakel en iedereen viert het. Kinderen, ouderen, iedereen is onder elkaar. Het valt op 1 en 2 november dus eigenlijk is het de hele week feest. Halloween en Day of the death en dan pakken we uiteraard de weekenden nog even mee. Want als je iets te vieren hebt, moet je dat wel goed doen;).

Ik krijg de laatste weken veel de vraag of ik geen heimwee heb, heb ik geen spijt, hoe gaat het nu echt met mij, mis ik Nederland niet en ga maar door. Ik zal proberen uit te leggen hoe het gaat.

Mijn leven in Nederland was ontzettend mooi. Om misverstanden te voorkomen, ja ik was ook in Nederland gelukkig. Veel tegenslagen gehad, maar altijd weer het beste beentje voortgezet en gevochten voor mijn doelen. Iedereen zei altijd dat ik het allemaal wel kon en dat het mij wel zou lukken. Ik heb gelukkig geleerd wat het is om hard te werken. Ik stelde altijd enorm hoge eisen aan mezelf, omdat ik vond dat anderen dat van mij verwachtte. Mijn dagen waren super strak gepland. Maar ik vond alles leuk en gaaf en deed het met zo ontzettend veel plezier. Toch knaagde er altijd iets in mij. Ik liep altijd op mijn tenen en moest presteren.

Uiteindelijk heb ik zelf de keuze genomen om te vertrekken naar Mexico. Ondanks dat heel veel mensen me voor gek hebben verklaard en het niet snapten, heb ik het toch gedaan. Ik heb heerlijk egoïstisch voor mezelf gekozen. Ik wist wat ik achter me zou laten. Afscheid nemen was ook ontzettend zwaar.

Maar lieve allemaal, ik zit nu beter in mijn vel dan ooit. Ik leef weer voor mezelf en heb geen stress, geen haast, en doe meer dan in Nederland, maar ik heb meer vrije tijd. Er is een bepaalde druk van mij afgevallen en ik geniet van elke dag en zit vol energie! Ik heb voor niemands kant gekozen, ik was in Nederland ook gelukkig, maar nu is het mijn tijd en heb ik voor mezelf gekozen en ben ik mijn eigen dromen gaan volgen. En dat resulteert in een super gelukkige ik. En dat kan ik nu delen met anderen en dat is me alles waard.

Ja ik mis het grote gezin, de kopjes thee van mama als ik thuis kwam, mijn vrienden, alle kids die ik training gaf, mijn maatjes, de lol op de training, hele dagen in de sporthal etc. Ja die mis ik. Maar dat weegt niet op tegen een gelukkigere Anne hier. Gelukkig bestaat er Skype, Facetime, Whatsapp, Facebook enz. En vliegtuigen!!!!

Dus ja, ik heb de goede keuze gemaakt. Ik heb totaal geen spijt. Ik groei, ik ontwikkel mezelf en ik krijg kansen om dingen te ontdekken. De wereld ligt aan mijn voeten.

Ik wil mensen om mij heen inspireren. Doe wat jij wilt doen. Kies niet voor wat anderen willen dat je gaat doen. Mensen die echt van je houden, zullen achter je staan. Welke keuze je ook maakt. Of het nu gaat om studiekeuze, reizen, sportclubs enz. Jij moet je happy voelen. En ondanks dat het niet altijd makkelijk is, ben ik mijn omgeving enorm dankbaar dat ze me wel steunen. Shoot for the moon, even if you miss, you will land among the stars.

Oh en het is hier nog steeds goed vol te houden. Het is ongeveer rond de 30 graden. Soms wat kouder. Leuke mensen om me heen, leer leuke nieuwe mensen kennen. Happy in love. Nog genietende van de laatste week met opa en oma en ik spreek steeds beter Spaans. Nothing to complain about!

Geniet van het leven. Elke dag weer. Het is mooi. Kortom na 10 maanden zit ik dus nog steeds (zoals opa het hier mooi zegt) goed in mijn getinte velletje.

Spreek jullie allemaal snel weer en tot snel!

Liefs, xx.

1. Marij:
    2 november 2017
    Super verhaal Anne ...fijn dat je het daar heel goed naar je zin hebt helemaal top !! ....
    Nog veel plezier. En de groetjes van ons aan iedereen daar 😘
  2. Annemarie:
    2 november 2017
    Geluk.....dat is belangrijk!
  3. Angela Deleij:
    5 november 2017
    Wat een mooi verhaal Anne. Ik gun jou al het geluk en zie ook aan de foto's dat je enorm geniet. Het beste Anne.
  4. Christine van Doorn:
    21 januari 2018
    Zo Anne, kom ik zomaar ineens bij jouw verhaal terecht en wat werd ik daar blij van. Soms zijn grote keuzes best zwaar, maar hoe fijn is het om er achter de komen dat het de juiste keuze is geweest. Heerlijk dat je zo geniet! Geen idee wat voor werk je doet, maar goed te lezen dat je werk hebt. En ja, ze missen jou hier ook, maar het meest belangrijke voor iedereen is dat jij goed in je getinte velletje zit😂😉
    Het ga je goed😘