Voy a reír, voy a gozar, Vivir mi vida, la la la la.

24 augustus 2017 - Cozumel, Mexico

Hallo lieve allemaal in het verre Holland.

Het is weer een tijdje geleden dat er een blog van mij verschenen is. Uiteraard zijn er wat mooie vakantiekiekjes gedeeld op Facebook, maar ik zal jullie weer een update geven hoe het hier allemaal gaat.

Uiteraard weten jullie allemaal nog dat mijn broer is langs geweest voor 2,5 week. Dat was echt zo bijzonder. In Nederland spraken wij elkaar nauwelijks en zagen we elkaar als het uitkwam. Het was altijd goed, maar we leefden allebei ons eigen leven. Toen hij hier was, was het anders.  We hebben veel gepraat over alles en uitstapjes gemaakt die we in Nederland nooit samen deden. Het was super fijn en ik heb genoten van alle kleine momenten die we samen hebben meegemaakt.

Meteen na dit bezoek stond mijn lieve vriendinnetje Fleur op de stoep. Na de eerste seconde was het alsof we elkaar elke dag zagen en ik nooit ben weggegaan. Uiteraard heb je na een half jaar genoeg om te bespreken. Het is bizar wat een andere omgeving met je doet. Gesprekken die we in Nederland nooit hadden en waar we nu uren over konden blijven praten. Normaal ga je samen op vakantie, maar Fleur kwam op vakantie en om mijn leven hier te bekijken.

Ik moest tussendoor gewoon werken, maar we hebben genoeg tijd gehad om dingen te ontdekken. Het eiland verkennen, tripjes naar Playa del Carmen, Tulum en Holbox, mee op de boot, ruïnes bekijken, boulevard afstruinen, het lokale leven ontdekken op het plein en hier en daar een dansje doen. Het was een super bijzondere ervaring om dit samen te mogen doen en om mijn leven hier te kunnen laten zien. Normaal maakte ik iets mee en moest je dat via de telefoon delen, maar nu maakte je het samen mee. Kon je er samen op hetzelfde moment om lachen en snapte je van elkaar wat er gaande was. Dat zijn kleine dingen, die wel enorm bijzonder en waardevol zijn. Onze vriendschap is hechter geworden en we hebben weer mooie verhalen voor in de boeken.

Nu is het weer leeg en stil in mijn appartement haha. Ik zal eerlijk bekennen dat dat heerlijk is, maar ik mis het wel. Geen probleem als ze nog een maand langer was gebleven. Nu gaat het echte Mexicaanse leventje weer door. Het werk is voor deze tijd van het jaar nog redelijk druk. Het laagseizoen gaat wel weer beginnen. Maar vervelen doe ik nooit hier op het eiland.

Alles gaat nog steeds super goed met me. Ik zit goed in mijn vel en geniet van het leven. Ik maak mooie dingen mee hier en heb fijne en lieve mensen om mij heen. De oceaan en palmbomen zijn mijn tuin. Vrijheid is blijheid.

Het aftellen is nu weer begonnen. Nog maar 2,5 week totdat die gekke en lieve opa en oma hier op de stoep staan. Dat wordt ook een super bijzondere ervaring. Het is wel bizar dat je maanden naar bepaalde momenten uitkijkt en nu zijn de eerste al voorbij. Tijd gaat snel. Maar het is het allemaal waard.

Lieve allemaal, ik hoop dat jullie een super fijne vakantie hebben gehad en hebben genoten van goed gezelschap. Het gewone leventje gaat weer beginnen, maar ook dat is iets om van te blijven genieten. Zoals de titel zegt: Voy a reír, voy a gozar, Vivir mi vida, la la la la.

Ik zal lachen, ik zal genieten, Ik leef mijn leven!

1. Bert Waltman:
    24 augustus 2017
    Ahhhh... Jawel, over ruim twee weken zijn we ook weer voor een paar maandjes (...!) in de buurt bij jou. "Just a ferry away", maar we gaan elkaar weer veel zien en dus weer genieten van en met elkaar! Super dat je zo heerlijk in je gekleurde velletje zit! En, oh ja... We nemen een extra koffer mee met Hollands lekkers... Hasta luego!
  2. G.de Haan:
    24 augustus 2017
    Uit de persoonlijke berichten hadden we al wat leuke ervaringen vernomen.Wat leuk dat je Oma en Opa Waltman binnenkort komen.Doe ze maar de hartelijke groeten en geniet van hun aanwezigheid. Wij genieten van je positieve berichten.Houden zo.
    Dikke kus.