A new beginning!

1 februari 2017 - Cozumel, Mexico

Here We GOOOOOOOOOOO:

15 januari 2017 was het dan zo ver. Ik verliet het vertrouwde koude kikkerlandje voor een nieuw leventje op het eiland Cozumel in Mexico. Na emotionele afscheidssessies eerder die week vertrok de auto om 3am naar Brussel. Na nog een laatste Hollandse warme chocomelk was het moment daar om afscheid te nemen. Eline, Julia en Jolijn hadden nog iets in mijn tas gestopt met een lach en toen kwamen de tranen. Hoort erbij en afscheid nemen is nooit makkelijk. Na nog wat wijze woorden van mijn mama, heel veel knuffels en 100 keer omkijken verder, begon het avontuur dan toch echt. Alleen op de luchthaven. Ik heb wel eens fijnere vluchten gehad. Vertraging en veel turbulentie. Maar dat weegt niet op tegen het heerlijke gevoel wat je krijg als je het vliegveld in Cancun uitloopt, de warme zon op je snoet voelt en de vrijheid in loopt.

Na de eerste nacht werd ik wakker op maandag met een heerlijk gevoel, want: IT'S MY BIRTHDAYYYYYYYY. Normaal draag ik op mijn verjaardag een winterjas, dikke trui en een muts. Soms is er sneeuw en soms regen. Deze dag was anders. Zon, zon en zon. Korte broek, T-shirt en FlipFlops!! Heerlijk een dagje gerelaxt in de hangmat en een beetje bekomen van de reis. Aan het einde van de middag lekker naar het strand gereden voor een verjaardagsdiner bij sunset. Prachtig!!!!!!!!! Dit was echt een verjaardag om nooit te vergeten. Tuurlijk ook een beetje gek, maar dat werd meteen gecompenseerd met al het moois wat ik er hier voor terug kreeg. AMAZING!!

De eerste week is verder snel voorbij gegaan. Een beetje acclimatiseren, hier en daar wat in de hangmat liggen, wat ritjes over het eiland en meekijken achter de schermen voor het werk wat ik moet gaan doen. Terwijl het in Nederland de eerste week van mijn vertrek ijskoud is, is het hier prima. De temperatuur is ongeveer 27 graden met een heerlijk briesje. Dat is goed vol te houden. Het ritme hier is heel anders dan in Nederland. Ik sta elke dag vroeg op. Lunchen om 3pm en avondeten rond een uur of 7:30/8 pm. Maar dat went snel. En het eten hier is heerlijk. De mentaliteit hier is gewoon net iets anders dan in Nederland. Maar het is super leuk om die cultuurverschillen te zien. En het leven eens een keer anders te leven.

Het weekeind zijn we hier naar de bioscoop geweest(uiteraard met Mexicaanse popcorn die veeeeeeel beter is dan de Nederlandse), en hebben we net als in Holland een lazy sunday gehouden.

De tweede week was nog steeds rustig. Langzaam maar zeker elke dag een beetje meer werken. Hoe werkt het systeem, templates doorlezen, ritjes naar de haven en vooral veel lol. Het is zeker hard werken, maar met alles wat je er voor terug krijgt en de omgeving is het goed vol te houden.

Zo langzaamaan begin ik eigenlijk al een heuse Mexicaanse te worden. Het wennen gaat snel. Ondanks sommige gemissen uit Nederland. Alle meegestuurde drop is ver op(Ik was het niet alleen;)). Daarnaast is het best een gek idee dat vrienden en familie zo ver weg zitten en ook hun eigen dingen doen. Gelukkig bestaat er tegenwoordig internet dus dat komt allemaal goed.

Het is geen uitgebreid verhaal over wat ik allemaal doe, maar ik wil jullie laten weten dat het allemaal goed met me gaat en ik helemaal gewend ben. Werken hier is goed te doen, mensen zijn super lief, en de omgeving is prachtig. Kortom, ik heb niets te klagen hier!!! Het meer inhoudelijke komt allemaal volgende keer. Ik ben er pas 2,5 week;).

Onderaan nog een paar fotootjes van afgelopen weken en tot de volgende keer luitjes!!

Muchos Saludos uit een zonnig Cozumel!

1. Desiree Meijer:
    Ha die Anne,
    Wat leuk om je een beetje te volgen via een blog!
    Relaxte foto's.
    Heel veel suc6 met het verder invullen van je baan daar en geniet van alle mooie momenten.
  2. Harm Ariëns:
    Hoi Anne,
    Hartstikke leuk om je te volgen in Mexico. Ben al nieuwsgierig naar vlg verhaal en prachtige fotos. Ben echt jaloers op deze mooie avonturen.
    Groetjes and have fun!
  3. Yvonne:
    Lieve Anne,

Wat leuk om allemaal te lezen! Wat anders dan samen met mij zwemmen en kindjes vermaken he! Hele dikke kus van je oude stage buddy ❤
  4. Marij:
    Leuk Anne..veel plezier..ik ga je
  5. Willeke van straten:
    1 februari 2017
    Heeeeee Anne, wat spannend allemaal. Geniet van al je avonturen. Groetjes en liefs: Willeke
  6. Bert Waltman:
    1 februari 2017
    Leuk dat je een blog bijhoudt! We wisten al dat je elke dag geniet en dat je heerlijk in je (al een beetje bruine?) velletje zit.
    Fijn. Live life Bud'! Big hug!
  7. Koen van Mook:
    1 februari 2017
    Hé mop. Heel leuk zo'n verslag. Ik ga je toch wel volgen zo. Fijn dat het je bevalt. Ol'e en hou je taai.
  8. Simone:
    Hoi Anne,
    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Een heel nieuw avontuur en ik hoop dat je daar vindt waar jij naar op zoek bent. Fijn dat we zo op de hoogte gehouden worden van jouw avontuur daar in Mexico.
    Geniet ervan en succes met alles.
    Lieve groetjes uit ons natte kikkerlandje.
  9. Jolijn:
    1 februari 2017
    Super leuk schatje zo'n blog!! Fijn dat het super leuk is daar! Binnenkort weer even Skype?! Mis je wel hoor lange slungel! Hou van jou xxxxx❤❤❤❤
  10. Angela deleij:
    Hoi Anne.
    Leuk om te lezen jou verhaal. Zo kan ik mijn sportgroepen op de hoogte houden.
    Geniet ervan. Liefs Angela
  11. Danielle van Haelst:
    1 februari 2017
    Hi Anne, leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden van jouw wel en wee. Fijn dat het zo goed met je gaat.
  12. G.de Haan:
    1 februari 2017
    Dat wij nog op onze ouwe dag gaan bloggen.Wel heel erg leuk om je op deze manier te volgen.Maak ons maar jaloers met je verhaal over die heerlijke temperatuur daar.Geniet er maar van .Veel plezier en tot horens.
  13. G.de Haan:
  14. Chantal:
    2 februari 2017
    Leuk om te mogen meegenieten met jouw avontuur! Zo ben je ver weg, maar toch nog een beetje hier. Geniet NIET met mate, maar met volle teugen! Liefs!
  15. Marja de Haan:
    2 februari 2017
    Gelukkig veel manieren om je te volgen. Ben wel jaloers op het zonnetje. Spreek je gauw. Liefs, mama
  16. Lise:
    2 februari 2017
    Super leuk om dit te lezen Anne!!x
  17. Margie:
    2 februari 2017
    Wat leuk om zo je avonturen te lezen! Geniet maar lekker daar!
  18. Iris:
    2 februari 2017
    Ahh supergoed om te horen, Anne! Ik vind het een megadappere stap die volgens mij hartstikke goed uitpakt :)

Liefs, Iris!
  19. Annette Mulder:
    3 februari 2017
    Hey Anne, leuk dat ik je mag volgen op je grote avontuur.
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je je draai al een beetje begint te vinden. Ik hoop dat al je dromen uitkomen, succes. HAVE FUN AND ENJOY IT ! Groetjes.
  20. Annemarie:
    20 februari 2017
    Ha Anne,
    Wat gaaf. Wat gun ik dat jou.
    Geniet ze
  21. Annette Mulder:
    20 februari 2017
    Hoi Anne, wat leuk om te lezen hoe intens het carnavalsfeest aan de andere kant van de wereld gevierd wordt. Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om dat een keer live mee te mogen maken. Dan lijkt carnaval bij ons maar een "saaie" bedoeling :).
    Groetjes en geniet van al deze bijzondere ervaringen.