Rise above the storm and you will find the sunshine!

14 maart 2017 - Cozumel, Mexico

Hola Hollandia,

Nu iedereen weer bijgekomen is van carnaval en weer terug in het ritme is, is het tijd om weer een verhaal met jullie te delen. Want ik heb in die tussentijd niet stilgezeten.

Toen heel Nederland een vol weekeind aan het carnavallen was, heb ik hier ook carnaval gevierd. Zoals jullie al weten gaat het hier heel anders en ik ben dan naar de optocht hier geweest. De optocht begint hier pas in de avond en er is 4 dagen lang dezelfde grote optocht. De wagens zijn anders. Het was een bijzondere sfeer om mee te maken en erg leuk om te zien. De dagen van de optocht gingen de deelnemers over straat om zichzelf te promoten en dus werd er overal gedanst op straat. Ze zetten de straat af voor een tijdje om te dansen. Iets wat in Nederland onmogelijk is. Het kan gewoon zonder toestemming en mensen doen het gewoon zelf. Erg leuk.

In dat weekeind heb ik ook een vlucht over het eiland gemaakt. Vliegtuig in en vliegen over het eiland. Prachtig!! Zo onwerkelijk. Maar zo mooi om te zien waar je nou eigenlijk leeft. Je voelt je echt vrij in de lucht. En de foto’s zijn prachtig!

Daarnaast ben ik echt volop aan het werk, Het hoogseizoen is begonnen. De dagen zitten volgeboekt en veel contact met klanten. Het is heel erg leerzaam. Ondernemen op zijn Hollands in de Mexicaanse cultuur. Waar ik de eerste keer dat de telefoon ging, zenuwachtig was om op te nemen, is het nu de normaalste zaak van de wereld. Waar ik bij de eerste emails nog veel moest vragen over hoe alles werkt, gaat alles nu vanzelf. Je leert denken op een andere manier. Elke dag staat in het teken van zo veel mogelijk verkopen, maar ook vernieuwing en hoe gaan we ervoor zorgen dat we meer klanten krijgen. Innovatie, marketing, acties… Van alles. Het is eigenlijk gewoon een sport. We hebben elke maand een doel voor ogen en daar gaan we voor. Ik ga voor goud, niet voor minder!

Naast het werk is er ook genoeg tijd voor leuke dingen. Na een dag werken de auto pakken en naar de andere kant van het eiland rijden. Geen bereik, stranden zonder mensen en een prachtig uitzicht. Even ontsnappen aan de wereld. Ik kan niet beschrijven hoe geweldig dat is, dat moet je meemaken! Colaatje mee, zonnebril op, handdoek mee en gaan! Simpel, maar onbetaalbaar.

Naast dat alles, en ja, ik weet dat nu menig mens hard moet lachen, volg ik een salsa cursus. 5 weken lang salsa lessen. Lekker dansjes doen! Als je dan toch aan het inburgeren bent, kan Salsa niet achterblijven. Nu weten de meesten dat ik een danser van niets ben, dus het is echt hilarisch. Ik ben blij dat hier ‘nog’ geen beeldmateriaal van is. Maaaar, het gaat me wonder boven wonder goed af. En het is nog leuk ook;).

Niet vergeten dat ik in de tussentijd ook lekker heb genoten op zee, geniet ik van de cultuur hier, het eten(ik mis de aardappelen totaal niet), de mensen, het weer en de vrijheid. Binnen 15 minuten ben je in een compleet andere wereld. Het is allemaal zo onwerkelijk.

Het contact met Nederland is goed. Waar zouden we toch zijn zonder internet! Het eerste bezoek staat vast! Geweldig! Nog maar 122 dagen Fleur!  Het is erg leuk om de verschillende levens in Nederland en Mexico naast elkaar te leggen.

Keuzes maken en je dromen volgen is niet altijd even makkelijk en niet iedereen waardeert het. De maatschappij verwacht namelijk andere dingen van je. Maar ik ben toch blij dat ik het lef genomen heb en deze stap genomen heb. Hoe lastig het soms is om je dierbaren te missen, als je je hart volgt, word jij zelf gelukkig en zo wil iedereen je zien. Het is een aanrader!

Rise above the storm and you will find the sunshine!

1. Iris:
    14 maart 2017
    Superleuk allemaal Anne! Lekker bezig :)
  2. Joop Kools:
    14 maart 2017
    Super Anne ! Mooie verhalen, prachtige avonturen...geniet ervan !
    Enne...heb je nog iets aan je mion ;-) ???
  3. Simone:
    14 maart 2017
    Super. Een positief verhaal vol enthousiasme. Fijn te horen dat het goed met je gaat. Xxx Simone
  4. Annemarie:
    De inspiratie spat eraf
  5. G.de Haan:
    Hoi Anne,
    Fijn om weer van je te horen.En zo heerlijk enthousiast.
    We zijn blij met dat we op deze manier de ervaringen van onze kleindochter kunnen volgen.
    xxx Oma en Opa.
  6. Yvonne:
    Anne!

Wat leuk om allemaal te lezen! Geniet er van Schat. En wie niet waagt wie niet wint he! Dus goed dat je de stap hebt gemaakt en gelukkig bent aan de andere kant van de Wereld!

Ik spreek je snel!
    Dikke Kus
  7. Annette Mulder:
    Hoi Anne,
    leuk om weer iets van je te mogen horen (lezen :)).
    Ja, je kunt jezelf in ieder geval nooit verwijten dat je het niet geprobeerd hebt, en uiteindelijk moet je maar zien hoe zo'n avontuur uitpakt, maar "for the time being" gaat het goed. !
    Mooie foto's en ik verwacht volgende keer wel een filmpje van de salsa lessen, ha,ha !
    Groetjes, Annette
  8. Angela Engelhart:
    16 maart 2017
    Goed bezig Anne! Op Aruba zeggen we "biba dushi" en dat is precies wat je nu doet.
    Liefs Angela